شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آشنایی با گرجستان

۱۱۶ بازديد
گرجستان کشوری در قفقاز است و پایتخت این کشور تفلیس نام دارد. گرجستان در منطقه اوراسیا قرار دارد که مرز میان اروپا و آسیا می باشد.این کشور از شمال با روسیه ، از شرق با جمهوری آذربایجان، از جنوب با ارمنستان و از غرب با ترکیه هم مرز است و در غرب هم با دریای سیاه همسایه است.سالانه تعداد زیادی گردشگر برای دیدن جاذبه های گردشگری آن تور گرجستان را برای سفر خود انتخاب می کنند. گرجستان، کوهستانی و پرباران است. بیشتر شهروندان آن مسیحی هستند و 85 درصد آنان از نژاد گرجی هستند و به زبان گرجی صحبت می کنند که این زبان خط ویژه خود را دارد که برای مسافرین تور گرجستان بسیار جذاب می باشد. 
گرجستان تاریخ و فرهنگ پربار و کهنی دارد و از نخستین کشورهایی است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور برگزید . تاریخ و فرهنگ گرجستان با ایران مشترکات بسیاری دارد چراکه این کشور مدتها جزئی از ایران بوده و به همین علت است که تور گرجستان در بین ایرانیان با استقبال خوبی مواجه شده است. در دوره صفویه، مادر بیشتر شاهان، گرجی بودند و گرجی‌ها در بسیاری از مناصب کشوری و لشکری حضور داشتندبزرگ ترین قوم گرجستان گرجی ها هستند که در اقسا نقاط این کشور زندگی می کنند و قدرت و حکومت یک پارچه در دست آن ها است. بعد از خود این کشور، آذربایجانی‌های گرجستان نیز به عنوان بزرگ ‌ترین اقلیت قومی گرجستان براساس آخرین سرشماری قومی دولت گرجستان به شمار می‌روند. آب و هوای جوی و موقعیت قرار گیری گرجستان غربی با گرجستان شرقی بسیار متفاوت است و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. گردشگران عزیز تور گرجستان می توانند برای اطلاعات بیشتر در مورد آب و هوای گرجستان به بخش آب و هوا مراجعه کنند و پاسخ تمامی سوال های خود را بگیرند. از جاذبه های این کشور که برای گردشگران تور گرجستان جذاب است می توان به ناری کالا (نارین قلعه)، محله حمام ها، مجسمه مادر گرجستان، موزه استالین، شهر سنگی اوپلیستیخه و ... اشاره کرد.

هزینه های سفر به گرجستان

اگر سفر با تور را انتخاب کرده باشید، بیشتر هزینه ها در مبلغ تور محاسبه شده اند و دیگر لازم نیست جداگانه مبلغی پرداخت کنید.

هزینه اقامت

  • اگر یک اقامت اقتصادی و معمولی مد نظرتان باشد، بین ۲۵ تا ۶۰ دلار برای هر شب اقامت باید بپردازید.
  • برای هتل های لوکس تر چهار و پنج ستاره این هزینه حدود ۱۰۰ تا ۲۸۸ دلار خواهد بود.
  • اگر با اقامت در هاستل مشکلی نداشته باشید، هزینه سفر به گرجستان کمتر هم می شود. با مبلغی حدود ۲۰ دلار می توانید یک هاستل خوب پیدا کنید.

هزینه غذا و رستوران

  • یک وعده غذای ساده و ارزان در گرجستان حدود سه دلار هزینه دارد. اگر بخواهید غذای خود را در یک رستوران معمولی میل کنید باید مبلغی در حدود پنج تا پانزده دلار هزینه کنید.
  • فست فودهایی مثل مک دونالد حدود ۴ دلار هزینه دارند. با هزینه کمتر از یک دلار می توانید غذای محبوب گرجستان یعنی خاجاپوری را میل کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.